2014. december 23., kedd

Szaloncukor

Nem szeretjük a szaloncukrot, nem is szoktam venni. A házi sportszeletet viszont igen, gyakran készítek is. 
Most szaloncukor lett belőle!




Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej
  • 100 g vaj
  • 200 g cukor
  • 3-4 evőkanál jó minőségű keserű kakaópor
  • 1 teáskanál vanília kivonat (vagy 1 cs. vaníliás cukor)
  • 2 teáskanál rum
  • 500 g darált háztartási keksz
A keksz kivételével mindent összekeverünk, felfőzünk, ha a massza kihűlt keverjük bele a kekszet. 

Diónyi golyókat készítünk (kb.: 20 grammosakat), majd ellapítjuk, próbálunk szaloncukor formát kialakítani.
Olvasztott csokival bevonjuk, vagy csak díszítjük, dekorálhatjuk cukor hópihével is.
Fényes fóliát, majd zsírpapírt helyezünk az asztalra, betekerjük a "golyót", majd egy zsineggel összehúzzuk a két végét. Így kialakul a szaloncukor forma.



Én 10x10 centis Wilton bonbon fóliát kaptam, ehhez zsírpapírból 17x9 centis darabokat vágtam ki, aminek a két végét ollóval kicakkoztam.
Nagyobb szaloncukrok lettek mint a bolti, de nagyon mutatósak!



Hétköznapokon a masszát 24x24 centis sütőpapírral bélelt formába nyomkodom, csokival bevonom, kockákra szeletelem. Fincsi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin