2014. február 23., vasárnap

Himmelstorte

Vagyis Mennyei torta. 23 éve ettem ilyet először Németországban. Itthon aztán azonnal ki kellett próbálnom és mindenki megszerette! Legjobban a Nagymamám. Mindig ezt kérte szülinapjára. Ő már 10 éve nem él. Azóta most sütöttem először. 
Mert ma ünnepelünk, szülinap van!


Hozzávalók:
  • 100 g vaj
  • 300 g cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor vagy 1 teáskanál van. kivonat
  • 4 tojás sárgája
  • 4 tojásfehérje
  • 125 g liszt
  • 1 csapott teáskanál sütőpor
  • 100 g szeletelt mandula
Töltelékhez:
  • 4 dl habtejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 csomag habfixáló
Először a puha vajat 100 g cukorral a vanília kivonattal (vagy vaníliás cukorral) jó habosra keverjük, majd a tojás sárgákat egyesével hozzákeverjük. A lisztet a sütőporral összeszitáljuk, majd fakanállal vagy szilikonos spatulával könnyedén a vajas masszához keverjük.
Egy 26 cm-es kerek tortaformát sütőpapírral kibélelünk. Én csipeszek segítségével oldottam meg majd a tészta felét belekanalaztam és egyenletesen elkentem a forma alján.



Most a tojásfehérjéket a maradék 200 g cukorral habosra kevertem.




A hab felét a tésztára kentem és fél csomag mandulával megszórtam.


Előmelegített sütőben 175 ̐C –on 25 perc alatt megsütöttem.

A maradék tésztából és tojásfehérjéből még egy ugyan ilyen lapot sütünk.
A kisült lapokat félre tesszük, jó ha 1 éjszakát áll.
Másnap a szebbik lapot kinevezzük a torta tetejének és 12 részre szeleteljük.


Az alsó lapot áttesszük a tortatálra, amin majd tálalni fogjuk. 
A tejszínből a vaníliás cukorral és a habfixálóval kemény habot verünk. Az alsó tortalap köré tortakarikát teszünk. Vagy visszatesszük a tortaforma karimáját, megtöltjük a tejszínnel és a szeletekkel befedjük a tortát. Azért kell előre szeletelni a felső lapot, mert a felvert hab miatt nem lehetne szépen szeletelni, szervírozni.


Ilyenkor jó ha 1-2 órára hűtőbe kerül a torta.

A hitelesség kedvéért ide kell írnom, hogy mandarin konzerv volt az eredeti tortában, abban amit először ettem. Én nem szoktam tenni bele gyümölcsöt, főleg konzervet nem. Viszont eperszezonban friss epret el tudnék képzelni a tejszínhabba!!!

Levesszük a tortakarikát, friss virággal kidíszítjük, akár porcukorral is megszórhatjuk.





Igazán elegáns, légies sütemény mert habcsók van a a mandula alatt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin