2012. december 12., szerda

Mézeskalács

Nagyon finom puha mézeskalács.
Mindig száraz, kemény mézeseket sütöttem, ami kívülről szép volt, cserébe ehetetlen... Régi klasszikushoz nyúltam, fellapoztam Lajos Mari: 66 Karácsonyi édesség című könyvét. 
Kicsit alakítottam a recepten.


Hozzávalók: (ez az adag 4 gáztepsire való)
  • 12,5 dkg méz
  • 12,5 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • fél zacskó Kotányi mézes fűszerkeverék
  • 250 g sima liszt  
  • 250 g teljes kiőrlésű búzaliszt és teljes kiőrlésű rozs liszt vegyesen
A mézet a vajjal egy lábaskában összemelegítem, hűlni hagyom.
Minden hozzávalót egy tálba készítek, és a robot tésztadagasztó karjával egy ragadós tésztát dagasztok.

Jó így!
A tálat lefedem és egy éjszakára hűtőbe teszem. 



Másnapra szépen összeáll. 
Én a tésztát 2-3 részletben lisztezett felületen folpack alatt (így kevesebb lisztet vesz fel) nyújtom 6 mm vastagra. Kiszúrom a formákkal és sütőpapíros tepsire teszem nem túl közel egymáshoz.



Előmelegített sütőben 175 fokon kb.: 8-10 percig sül. 
Ha a teteje tapintásra már nem horpad be, és szép halvány mézszínűek, akkor jó. Ezt sem szabad túl sütni, vegyétek ki idejében!



Az írókával is sokat kísérleteztem, habverővel próbáltam szuper kemény habot csinálni a porcukorral, aztán mégsem lett jó. Egy kézműves vásáron nem voltam rest megkérdezni a mézeskalácsos nénit, hogy kell olyan szép írókát csinálni. És megmondta!!! Semmi gép, semmi erőlködés... 1 tojásfehérjét bögrébe önteni, majd annyi szitált porcukrot kell belekeverni (teáskanállal), amitől sűrűn folyós lesz. Látni fogjátok ha írtok vele terüljön, de ne folyjon szét. Zacskóba kanalazzuk a cukros masszát, picike lyukat vágunk az egyik sarkára, a többi már csak kreativitás... Nagyon hamar, szinte percek alatt megszárad. Most már mehetnek a dobozba.
(4 tepsi mézeshez nem kell az egész fehérje!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin